Úvod » Výkup elektřiny – dotazy
Nejčastější dotazy našich zákazníků
Pročtěte si odpovědi na otázky našich zákazníků, je možné, že tam najdete odpověď i na svou otázkou. Pokud ne, nechte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme zpět.
-
Z jakého důvodu dochází ke změně ceny?
Vzhledem k tomu, že není možné předvídat množství přebytků ani dodávky z odběrných míst s FVE, nemůžeme využít přebytečnou elektřinu pro naše ostatní zákazníky. V takové chvíli pro ni nemáme žádné uplatnění.
Abychom cenové výkyvy alespoň částečně zohlednili, musíme ceny výkupu snížit.
-
Pokud přejdu k Centropolu i s dodávkou elektřiny, nabídnete mi lepší cenu za výkup?
Od zákazníků, kteří s námi sjednají smlouvu i na dodávku elektřiny, budeme vykupovat elektřinu za ceny vyšší.
Pro více informací o podmínkách a aktuálních cenách nám pište na e-mail obchod@centropol.cz nebo volejte na zákaznickou linku 478 575 555.
-
Kdy obdržím vyúčtování za dodanou elektřinu?
Vyúčtování výnosů z prodeje přebytků elektřiny z FVE provádíme jednou ročně, vždy k 31. květnu.
Po tomto datu zpracujeme doklad o vyúčtování, který Vám zašleme ihned po jeho zpracování (nejpozději do 25.6).
Výnos z výkupu převedeme na Váš bankovní účet do 30 dnů od data vystavení dokladu o vyúčtování.
-
Nesouhlasím se změnou ceny a chci ukončit smlouvu. Jak mám postupovat?
Pokud nesouhlasíte se změnou ceny, můžete požádat o ukončení smlouvy ke dni platnosti nových cen.
V takovém případě, prosíme s ohledem na administrativní proces o zaslání výpovědi elektronicky na e-mail info@energie.centropol.cz. Zároveň prosíme o uvedení čísla EAN a adresy výrobny. (Ukončením smlouvy na výkup automaticky nekončí smlouva na spotřebu elektřiny.)
Máte-li kombinovaný EAN, požádejte svého distributora o jeho rozdělení. Poté zašlete nový EAN spolu s termínem aktivace svému novému partnerovi, u kterého si sjednáte výkup elektřiny.
Pro jistotu připomínáme, že při ukončení smlouvy na výkup elektřiny musí přebytky z Vašeho výrobního místa odebírat jiný subjekt (partner), jinak se vystavujete riziku neoprávněné dodávky, která může být podle § 52 Energetického zákona ze strany Vašeho distributora sankcionována.
-
Proč už nemůžu mít kombinovaný EAN?
Novela vyhlášky o pravidlech trhu s elektřinou (č. 408/2015 Sb.) zavádí povinnost, aby odběrná místa měla samostatný EAN kód pro spotřebu elektřiny a samostatný EAN kód pro výrobu elektřiny.
Pokud tedy máte odběrné místo s kombinovaným EAN kódem, od roku 2025 musí být tyto kódy rozdělené – jeden pro odběr elektřiny a druhý pro výrobu.
-
Do kdy musím mít nový výrobní EAN?
Na registraci nového samostatného EAN kódu máte čas do 30. června 2025. V této lhůtě je registrace bez poplatků.
Pro naše klienty, kteří mají výrobnu elektřiny připojenou k distribuční síti před 31. prosincem 2024 a nevlastní licenci, registraci zajistíme. Postaráme se o splnění všech náležitostí a budeme Vás o všem včas informovat.
-
Jak si mohu svůj EAN rozdělit?
O nový, samostatný EAN kód musíte požádat svého distributora. Jste-li naším klientem, tuto registraci a aktivaci ve spolupráci s distributorem vyřídíme za Vás.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.
-
Co pro Vás v rámci změn vyhlášky zajistíme?
Pokud jste naším zákazníkem a současně klientem ČEZ distribuce, zajistíme aktivaci Vašeho nového EAN kódu spolu s ostatními zákazníky během prvního čtvrtletí roku 2025. O tomto kroku Vás budeme včas informovat.