Vážení zákazníci, v době od 23.12. 2024.- 31.12.2024 vás na zákaznické lince obsloužíme v době od 8:00-16:30. Děkujeme za pochopení a přejeme klidné svátky.

×
Vyhledat na webu
Zavřít

Samoodečet měřidla

Nemusíte se bát žádného počítání, samoodečet je jednoduchý. Stačí jednoduše opsat hodnoty z vašeho elektroměru nebo plynoměru a odeslat nám je. My se pak postaráme o jejich předání distributorovi k dalšímu zpracování. Je to skvělý nástroj pro ty, kteří chtějí mít přehled o své spotřebě.

Chcete udělat samoodečet jednoduše? Předvyplněný formulář najdete v naší samoobsluze.

Kde najdu hodnoty?

Kontrolní stav elektroměru zapisujte vždy pouze jako celé číslo, údaj za desetinnou čárkou není pro potřeby nahlášení odečtu podstatný. U statických digitálních elektroměrů se stavy tarifů (VT a NT) na displeji pravidelně střídají v intervalu cca 10 vteřin.

Vysoký tarif bývá označen většinou jako V, I, T1, 1, a nízký tarif jako N, II, T2, 2 

Samoodečet elektřiny - Grafická ukázka elektroměru s vyznačenými hodnotami, které je potřeba odeslat

Co budu pro samoodečet potřebovat?

Chcete poradit jak na samoodečet?

Podívejte se na videa, která vás krok za krokem provedou správným odečtem plynu a elektřiny.

Nejčastější dotazy našich zákazníků

  • Chci si hlídat spotřebu energií

    Můžete udělat tzv. kontrolní odečet, který vám pomůže kontrolovat spotřebu v průběhu roku (například konec a začátek topné sezóny, odjez na dovolenou, pronájem bytu apod.).

    Stačí opsat aktuální stav z elektroměru nebo plynoměru, poslat nám jej do samoobsluhy a my ho předáme distributorovi k zaevidování do řádného vyúčtování.

    Kontrolní samoodečet můžete zaslat kdykoliv v průběhu kalendářního roku. Maximální počet odečtů je 20 pro elektřinu a 10 u plynu.  

  • Chci mít kontrolu nad změnou distribučních poplatků k  31.12.  

    Můžete udělat tzv. kontrolní odečet, který zasíláme distributorovi k zaevidování do řádného vyúčtování. To se hodí právě na konci roku, kdy se mění distribuční poplatky dle nového Cenového rozhodnutí. Stačí opsat stav z elektroměru nebo plynoměru, poslat nám jej do samoobsluhy.

    V případě zadání kontrolního stavu k 31. 12. musí být zadáno vždy pouze toto datum. Je možné ho zadat do 25 dní u elektřiny a 12 dní u zemního plynu.  

  • Chci vystavit mimořádné vyúčtování

    Abychom mohli vystavit mimořádné vyúčtování je potřeba nám zaslat stav vašeho elektroměru a plynoměru na samoodecet@centropol.cz, nebo kontaktujte naší zákaznickou linku +420 475 259 601.

    Samoodečet zašleme zároveň na distribuci, aby jej zaevidovala v řádném ročním vyúčtování a pokud vše schválí, my vám vystavíme mimořádné vyúčtování.

  • Začínám s  Centropolem a chci nahlásit počáteční stav

    Podle stavu měřidel vystaví váš stávající dodavatel konečné vyúčtování. Pro nás jsou to hodnoty počátečního stavu pro první vyúčtování po zahájení dodávek. Doporučujeme s původním dodavatelem toto udělat jinak je možnost, že distributor udělá na odběrném místě odhad odečtu, který nebude odpovídat skutečnosti.

    Odečty je potřeba odeslat do 3 pracovních dní.  
     

  • Odcházím od Centropolu a chci nahlásit konečný odečet

    Konečný odečet je důležitý pro vyúčtování skutečné spotřeby k datu ukončení smlouvy. Lhůta pro předání na distribuci je však pouze 3 pracovní dny.  Pokud distribuce neobdrží konečný stav elektroměru nebo plynu, provede Odhad spotřeby. Pro reklamaci Odhadu spotřeby je potřeba doložit fotografii měřidel s datovým podpisem. V případě přepisu odběrného místa je potřeba doložit Předávací protokol nebo Čestného prohlášení. Doložení fotografie, v případě řešení reklamace přepisu, distribuci nestačí.

  • Chci nahlásit odečet bez samoobsluhy

    Odečet plynu je potřeba zaslat na email konecnyodecetplyn@centropol.cz , odečet elektřiny na konecnyodecet@centropol.cz, nebo kontaktujte naší zákaznickou linku +420 475 259 601.

    Náležitosti, které musí obsahovat email s odečtem:

    Zákaznické číslo

    Identifikace odběrného místa (EAN, EIC)

    Datum odečtu

    Stav měřidla: POZOR
    V případě dvoutarifní distribuční sazby je nutné nahlásit hodnotu VT i NT

  • Přišla Vám SMS od Vašeho distributora ČEZ, EG.D, PRE, GAS, PPAS s informací, že je potřeba nahlásit odečet?

    V tom případě je potřeba udělat odečet na vašem elektroměru/plynoměru a zadat ho přímo Vaší distribuci.

    Jak zjistíte, ke které distribuční soustavě elektřiny nebo plynu patříte, najdete v tomto článku.