Úvod » Péče a podpora » Samoodečty
Samoodečet měřidla
Nemusíte se bát žádného počítání, samoodečet je jednoduchý. Stačí jednoduše opsat hodnoty z vašeho elektroměru nebo plynoměru a odeslat nám je. My se pak postaráme o jejich předání distributorovi k dalšímu zpracování. Je to skvělý nástroj pro ty, kteří chtějí mít přehled o své spotřebě.
Chcete udělat samoodečet jednoduše? Předvyplněný formulář najdete v naší samoobsluze.
Kde najdu hodnoty?
Kontrolní stav elektroměru zapisujte vždy pouze jako celé číslo, údaj za desetinnou čárkou není pro potřeby nahlášení odečtu podstatný. U statických digitálních elektroměrů se stavy tarifů (VT a NT) na displeji pravidelně střídají v intervalu cca 10 vteřin.
Vysoký tarif bývá označen většinou jako V, I, T1, 1, a nízký tarif jako N, II, T2, 2
Co budu pro samoodečet potřebovat?
- Vaše zákaznické číslo (není potřeba v Samoobsluze)
- Identifikace odběrného místa: EAN pro elektřinu, EIC pro plyn
- Datum odečtu: doporučujeme, abyste čísla z odečtu poslali ve stejný den, kdy jste ho provedli
- Další informace k samoodečtům najdete zde.
Chcete poradit jak na samoodečet?
Podívejte se na videa, která vás krok za krokem provedou správným odečtem plynu a elektřiny.
Nejčastější dotazy našich zákazníků
-
Chci si hlídat spotřebu energií
Můžete udělat tzv. kontrolní odečet, který vám pomůže kontrolovat spotřebu v průběhu roku (například konec a začátek topné sezóny, odjez na dovolenou, pronájem bytu apod.).
Stačí opsat aktuální stav z elektroměru nebo plynoměru, poslat nám jej do samoobsluhy a my ho předáme distributorovi k zaevidování do řádného vyúčtování.
Kontrolní samoodečet můžete zaslat kdykoliv v průběhu kalendářního roku. Maximální počet odečtů je 20 pro elektřinu a 10 u plynu.
-
Chci mít kontrolu nad změnou distribučních poplatků k 31.12.
Můžete udělat tzv. kontrolní odečet, který zasíláme distributorovi k zaevidování do řádného vyúčtování. To se hodí právě na konci roku, kdy se mění distribuční poplatky dle nového Cenového rozhodnutí. Stačí opsat stav z elektroměru nebo plynoměru, poslat nám jej do samoobsluhy.
V případě zadání kontrolního stavu k 31. 12. musí být zadáno vždy pouze toto datum. Je možné ho zadat do 25 dní u elektřiny a 12 dní u zemního plynu.
-
Chci vystavit mimořádné vyúčtování
Abychom mohli vystavit mimořádné vyúčtování je potřeba nám zaslat stav vašeho elektroměru a plynoměru na samoodecet@centropol.cz, nebo kontaktujte naší zákaznickou linku +420 475 259 601.
Samoodečet zašleme zároveň na distribuci, aby jej zaevidovala v řádném ročním vyúčtování a pokud vše schválí, my vám vystavíme mimořádné vyúčtování.
-
Začínám s Centropolem a chci nahlásit počáteční stav
Podle stavu měřidel vystaví váš stávající dodavatel konečné vyúčtování. Pro nás jsou to hodnoty počátečního stavu pro první vyúčtování po zahájení dodávek. Doporučujeme s původním dodavatelem toto udělat jinak je možnost, že distributor udělá na odběrném místě odhad odečtu, který nebude odpovídat skutečnosti.
Odečty je potřeba odeslat do 3 pracovních dní.
-
Odcházím od Centropolu a chci nahlásit konečný odečet
Konečný odečet je důležitý pro vyúčtování skutečné spotřeby k datu ukončení smlouvy. Lhůta pro předání na distribuci je však pouze 3 pracovní dny. Pokud distribuce neobdrží konečný stav elektroměru nebo plynu, provede Odhad spotřeby. Pro reklamaci Odhadu spotřeby je potřeba doložit fotografii měřidel s datovým podpisem. V případě přepisu odběrného místa je potřeba doložit Předávací protokol nebo Čestného prohlášení. Doložení fotografie, v případě řešení reklamace přepisu, distribuci nestačí.
-
Chci nahlásit odečet bez samoobsluhy
Odečet plynu je potřeba zaslat na email konecnyodecetplyn@centropol.cz , odečet elektřiny na konecnyodecet@centropol.cz, nebo kontaktujte naší zákaznickou linku +420 475 259 601.
Náležitosti, které musí obsahovat email s odečtem:
Zákaznické číslo
Identifikace odběrného místa (EAN, EIC)
Datum odečtu
Stav měřidla: POZOR
V případě dvoutarifní distribuční sazby je nutné nahlásit hodnotu VT i NT -
Přišla Vám SMS od Vašeho distributora ČEZ, EG.D, PRE, GAS, PPAS s informací, že je potřeba nahlásit odečet?
V tom případě je potřeba udělat odečet na vašem elektroměru/plynoměru a zadat ho přímo Vaší distribuci.
Jak zjistíte, ke které distribuční soustavě elektřiny nebo plynu patříte, najdete v tomto článku.