Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Často se ptáte
Přepsat smlouvu například na manželku, syna nebo i cizí osobu je možné pouze v těchto případech:
- Při změně majitele odběrného místa – například při přepisu nemovitosti nebo změny smlouvy o pronájmu. Více v článku Stěhuji se.
- V případě zvlášť závažných důvodů, jako je úmrtí, nemoc nebo ztráta svéprávnosti. Přečtěte si, jak postupovat v případě úmrtí.
Další možností je vyplnit potřebné dokumenty pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné dokumenty Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu, jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.
Život přináší i smutné chvíle. Abychom vám situaci alespoň trochu usnadnili, pomůžeme s přepisem elektřiny či plynu. Provedeme vás všemi potřebnými kroky a vybavíme nezbytnými formuláři.
Spolu to zvládneme.
Pro přepis z důvodu úmrtí či dědictví budete potřebovat:
- Poslední fakturu původního odběratele (pokud ji máte), případně číslo elektroměru
- Stav elektroměru k datu přepisu
- Kopii úmrtního listu původního zákazníka (pokud je k dispozici)
- Dokument prokazující vlastnické právo k dané nemovitosti, například vyjádření o dědickém řízení či kupní smlouvu
ZDE přepíšete smlouvu jednoduše online nebo můžete zaslat výše zmíněné informace na e-mail obchod@centropol.cz případně na korespondenční adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud zvolíte e-mailovou či korespondenční možnost, přiložte prosím dokument Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí a kontaktní údaje nového zákazníka.
V případě, kdy vracíte nemovitost například městu a nebudete smlouvu na nikoho přepisovat, je potřeba smlouvu ukončit.
Pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí budete potřebovat:
- Kopii úmrtního listu původního zákazníka
- Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí
- Stav elektroměru k datu přepisu
- Kopii dědického usnesení pro vyplacení případného přeplatku po ukončení smlouvy.
Pro ukončení smlouvy všechny výše zmíněné dokumenty zašlete prosím e-mailem na obchod@centropol.cz , nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud jste nemáte dědické usnesení od notáře, zašlete nám ho dodatečně.
Napište nám také korespondenční adresu někoho z pozůstalých, se kterým budeme řešit všechny nutné formality.
Požadujete vyfakturovat skutečný stav elektroměru/plynoměru k datu ukončení smlouvy a chcete předejít vyfakturování spotřeby odhadem?
Sdělte nám stav elektroměru/plynoměru nejpozději následující den po ukončení smlouvy na níže uvedené kontakty:
Telefonicky na zákaznickou linku: 478 575 555
Elektřina: konecnyodecet@centropol.cz
Plyn: konecnyodecetplyn@centropol.cz
Konečný (ale i například evidenční nebo samoodečet) je možné zadávat také v Samoobsluze.
Vaše zákaznické číslo začíná písmenem Z (např. Z0123456789) a naleznete ho v pravém horním rohu Vaší faktury, platebního kalendáře nebo v Samoobsluze po přihlášení vpravo nahoře . Zákaznické číslo používejte, pokud s námi řešíte jakoukoli situaci. Pomůže nám to rychleji najít Vaše údaje.
Stačí se přihlásit do Samoobsluhy a vyplnit jednoduchý formulář, zabere to jen pár minut a změna je okamžitá.
Přihlaste se do Samoosbluhy a vyhledejte v online formulářích „Změna způsobu úhrady záloh“ nebo „Změna způsobu úhrady faktur“ dle toho, kde přesně potřebujete změnit číslo účtu. Stačí jednoduše vyplnit potřebná pole a uložit změny.
Pro nastavení nového čísla účtu e-mailem nebo poštou Vás prosíme o stažení Žádost o změnu smlouvy. Žádost vyplňte a dole zaškrtněte políčko „změna čísla účtu/SIPA“. Do popisu uveďte nové číslo bankovního účtu. Podepsanou žádost nám pošlete jako sken e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Nezapomeňte prosím přiložit doklad prokazující Vaše vlastnictví účtu (postačí hlavička výpisu z účtu, kde bude patrné Vaše jméno a číslo účtu).
Pokud je bankovní účet vedený na třetí osobu, je zapotřebí napsat čestné prohlášení, kde bude uveden souhlas zákazníka i souhlas majitele bankovního účtu k nastavení do našeho systému a vyplacení přeplatku na doložený bankovní účet. Čestné prohlášení musí být oběma stranami podepsáno.
Pokud na SIPO nemáte předepsanou zálohu, vystavili jsme Vám vyúčtování energií a nový platební kalendář. V tom případě může ze SIPA vypadnout jedna záloha. Proč
Na SIPO se musíme hlásit k 20. dni předchozího měsíce. Jelikož je platební kalendář vystaven až po tomto termínu, není možné se na SIPO přihlásit. Co s tím?
- Jelikož zálohová platba není předepsaná, hradit ji nemusíte. Nebudeme Vás za ni upomínat a zahrneme ji do vyúčtování za další měsíc. Pokud platbu na SIPO máte a nevidíte ji v aktuálním platebním kalendáři, je uvedena na tom předchozím. Zkontrolovat platební kalendář můžete i v naší Samoobsluze.
- Nastavení plateb i jednotlivé úhrady si můžete jednoduše zkontrolovat v Samoobsluze. Po přihlášení stačí kliknout na tlačítko „Zobrazit vyúčtování“ a vidíte přehled svých plateb včetně budoucích.
- Zálohu, která ze SIPO vypadla, můžete uhradit jednorázově, a to i pomocí chytrého telefonu a QR kódu, který si zobrazíte po přihlášení do Samoobsluhy v přehledu vyúčtování pod konkrétním detailem platby. Dále můžete zaplatit bankovním převodem, vkladem na náš účet v Komerční bance nebo poštovní poukázkou typu A/C. Platební údaje naleznete na přiloženém platebním kalendáři. Ten je k dispozici také v Samoobsluze. Příští měsíc už bude Vaše zálohová platba na SIPO v pořádku navedena.
Mám přeplatek nebo nedoplatek
Drobný přeplatek obvykle znamená, že máte správně nastavenou výši záloh a neplýtváte energiemi. Nedoplatek nebo podezřele vysoká částka na faktuře může mít více příčin. Společně je odhalíme.
Kdy mi přijde přeplatek?
Datum splatnosti přeplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Vyúčtování je možné zkontrolovat v detailu v Samoobsluze v sekci „Přehled plateb a vyúčtování“. Toto datum označuje den, kdy nejpozději odesíláme přeplatek z našeho účtu. V případě platby složenkou má Česká pošta na její vystavení až 5 pracovních dnů. Platba bankovním převodem může trvat až 3 pracovní dny od data odeslání.
Dokdy mám uhradit nedoplatek?
Datum splatnosti nedoplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Nedoplatek je potřeba uhradit nejpozději do tohoto data. Pokud by byl s placením nějaký problém, dejte nám vědět. Společně to vyřešíme.
Proč mám nedoplatek?
Zvýšená spotřeba
Možná jste minulý měsíc koupili novou ledničku nebo Vám naopak zlobí ta stará. Možná máte nový přírůstek v rodině nebo jen přijel na delší návštěvu kamarád. Každopádně došlo ke zvýšenému odběru energií a zálohy tak nepokryly celou spotřebu. Porovnejte aktuální vyúčtování s předešlými fakturami, a pokud si nárůst spotřeby neumíte vysvětlit, kontaktujte nás. Podíváme se na to.
Chyba v odečtu
Váš distributor energií nám mohl předat chybný odečet, který neodpovídá skutečnosti. Zkontrolujte údaje na faktuře s údaji na Vašem elektroměru nebo plynoměru. Pokud se odečty neshodují, podejte reklamaci faktury na e-mailu obchod@centropol.cz nebo na tel. 478 575 555. Dáme to do pořádku.
Nezaúčtované platby
Některé Vaše platby k nám mohly dorazit až po vystavení vyúčtování. Zahrneme je do faktury za další období. Pokud jste si jistí, že jste platbu uhradili, ale ve vyúčtování chybí, kontaktujte nás. Vyřešíme to.
Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.
- Vystavenou upomínku můžete dohledat v „Přehledu plateb a vyúčtování“ v zákaznické Samoosbluze. Porovnejte Vámi zadané platební údaje s údaji na upomínce. Pokud nesouhlasí, napište nám v Samoosbluze přes kontaktní formulář nebo zašlete e-mail na obchod@centropol.cz nebo nám zavolejte na tel. 478 575 555. V kontaktních formuláři Samoosbluhy nebo e-mailu přiložte prosím doklad o úhradě, kde je viditelný chybně zadaný variabilní symbol. Vyřešíme to.
- Zkontrolujte, zda Vám banka nevrátila platbu zpět. Pokud ano, zkontrolujte platební údaje a odešlete platbu znovu.
- Porovnejte datum vystavení upomínky s datem odeslání platby. Je totiž možné, že k nám platba dorazila až potom, co jsme upomínku vystavili. V tom případě je pravděpodobně vše v pořádku. Pokud si ale stále nejste jisti, zavolejte nám na tel. 478 575 555. Podíváme se na to.
Občas stačí jen drobná chyba v čísle účtu nebo variabilním symbolu. Zkontrolujte tyto údaje, které jste zadali při platbě. Sedí to? Pak je vše v pořádku.
Platby můžete jednoduše ověřit i v Samoobsluze na přehledu plateb a vyúčtování, hned na úvodní stránce po přihlášení. V přehledu tak vidíte všechny přijaté i plánované platby. V detailu jednotlivých plateb získáte podrobnější informace.
Asi jsem zadal/a chybné platební údaje
Pokud si stále nejste jisti nebo máte pocit, že jste udělali v údajích chybu, dejte nám po 3 dnech od odeslání platby vědět. Napište nám v Samoboluze přes kontaktní formulář, e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám zavolejte na tel. 478 575 555. Dáme to do pořádku.
Společně s vyúčtováním posíláme i předpis záloh pro další období. Jejich výše závisí na Vaší spotřebě a na dlouhodobém teplotním průměru. Zálohy si ale můžete sami snížit nebo zvýšit.
- Máte možnost požádat si o změnu výše záloh prostřednictvím Samoobsluhy přes online formulář „Změna výše záloh“. Vyplňte požadavek a odešlete ke zpracování. Změna zálohy se v případě splnění podmínek (bezdlužnost a snížení maximálně o 30%) pro změnu provede automaticky.
- Pokud potřebujete snížit zálohy o více než 30 %, je potřeba s námi tuto možnost projednat. Snížení je možné jen ze závažných důvodů – například výměna spotřebičů apod. Při zvýšení záloh od Vás žádný důvod nepotřebujeme.
Váš distributor energií provádí jednou ročně odečty elektroměrů a plynoměrů. Tyto odečty nám následně do 30 dnů předá a my do 15 dnů od jejich obdržení vystavíme vyúčtování, které Vám zašleme.
Kdo je distributor a kdo dodavatel? Spousta lidí to neví, přitom je to docela zásadní otázka. Přečtěte si, jaký je mezi těmito dvěma pojmy rozdíl.
Co když změním dodavatele?
Odečty probíhají podle pravidelné trasy, kterou určuje distributor, nikoli dodavatel energií. Pokud jste měli v minulosti vyúčtování například v březnu, budete jej mít ve stejném období. Změnou dodavatele se tento postup nemění.
Jak zaplatit za elektřinu a plyn?
- Inkasem – pro elektřinu ve prospěch účtu 27000297/0100, pro plyn ve prospěch účtu 27100247/0100.
- Bankovním převodem – pro úhradu elektřiny použijte 27000297/0100, pro plyn 27100247/0100. Nezapomeňte doplnit variabilní symbol.
- Službou SIPO lze provést úhradu zálohových plateb.
- Složenkou – nezapomeňte doplnit variabilní symbol.
- Všechny údaje k platbě naleznete v Samoobsluze v přehledu vyúčtování. Můžete využít i platbu prostřednictvím QR kódu pomocí chytrého telefonu.
Napište nám
Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.