Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Úvod » Strana 8
Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Vaše zákaznické číslo začíná písmenem Z (např. Z0123456789) a naleznete ho v pravém horním rohu Vaší faktury, platebního kalendáře nebo v Samoobsluze po přihlášení vpravo nahoře . Zákaznické číslo používejte, pokud s námi řešíte jakoukoli situaci. Pomůže nám to rychleji najít Vaše údaje.
Stačí se přihlásit do Samoobsluhy a vyplnit jednoduchý formulář, zabere to jen pár minut a změna je okamžitá.
Přihlaste se do Samoosbluhy a vyhledejte v online formulářích „Změna způsobu úhrady záloh“ nebo „Změna způsobu úhrady faktur“ dle toho, kde přesně potřebujete změnit číslo účtu. Stačí jednoduše vyplnit potřebná pole a uložit změny.
Pro nastavení nového čísla účtu e-mailem nebo poštou Vás prosíme o stažení Žádost o změnu smlouvy. Žádost vyplňte a dole zaškrtněte políčko „změna čísla účtu/SIPA“. Do popisu uveďte nové číslo bankovního účtu. Podepsanou žádost nám pošlete jako sken e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Nezapomeňte prosím přiložit doklad prokazující Vaše vlastnictví účtu (postačí hlavička výpisu z účtu, kde bude patrné Vaše jméno a číslo účtu).
Pokud je bankovní účet vedený na třetí osobu, je zapotřebí napsat čestné prohlášení, kde bude uveden souhlas zákazníka i souhlas majitele bankovního účtu k nastavení do našeho systému a vyplacení přeplatku na doložený bankovní účet. Čestné prohlášení musí být oběma stranami podepsáno.
Pokud na SIPO nemáte předepsanou zálohu, vystavili jsme Vám vyúčtování energií a nový platební kalendář. V tom případě může ze SIPA vypadnout jedna záloha. Proč
Na SIPO se musíme hlásit k 20. dni předchozího měsíce. Jelikož je platební kalendář vystaven až po tomto termínu, není možné se na SIPO přihlásit. Co s tím?
Drobný přeplatek obvykle znamená, že máte správně nastavenou výši záloh a neplýtváte energiemi. Nedoplatek nebo podezřele vysoká částka na faktuře může mít více příčin. Společně je odhalíme.
Datum splatnosti přeplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Vyúčtování je možné zkontrolovat v detailu v Samoobsluze v sekci „Přehled plateb a vyúčtování“. Toto datum označuje den, kdy nejpozději odesíláme přeplatek z našeho účtu. V případě platby složenkou má Česká pošta na její vystavení až 5 pracovních dnů. Platba bankovním převodem může trvat až 3 pracovní dny od data odeslání.
Datum splatnosti nedoplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Nedoplatek je potřeba uhradit nejpozději do tohoto data. Pokud by byl s placením nějaký problém, dejte nám vědět. Společně to vyřešíme.
Možná jste minulý měsíc koupili novou ledničku nebo Vám naopak zlobí ta stará. Možná máte nový přírůstek v rodině nebo jen přijel na delší návštěvu kamarád. Každopádně došlo ke zvýšenému odběru energií a zálohy tak nepokryly celou spotřebu. Porovnejte aktuální vyúčtování s předešlými fakturami, a pokud si nárůst spotřeby neumíte vysvětlit, kontaktujte nás. Podíváme se na to.
Váš distributor energií nám mohl předat chybný odečet, který neodpovídá skutečnosti. Zkontrolujte údaje na faktuře s údaji na Vašem elektroměru nebo plynoměru. Pokud se odečty neshodují, podejte reklamaci faktury na e-mailu obchod@centropol.cz nebo na tel. 478 575 555. Dáme to do pořádku.
Některé Vaše platby k nám mohly dorazit až po vystavení vyúčtování. Zahrneme je do faktury za další období. Pokud jste si jistí, že jste platbu uhradili, ale ve vyúčtování chybí, kontaktujte nás. Vyřešíme to.
Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.
Občas stačí jen drobná chyba v čísle účtu nebo variabilním symbolu. Zkontrolujte tyto údaje, které jste zadali při platbě. Sedí to? Pak je vše v pořádku.
Platby můžete jednoduše ověřit i v Samoobsluze na přehledu plateb a vyúčtování, hned na úvodní stránce po přihlášení. V přehledu tak vidíte všechny přijaté i plánované platby. V detailu jednotlivých plateb získáte podrobnější informace.
Pokud si stále nejste jisti nebo máte pocit, že jste udělali v údajích chybu, dejte nám po 3 dnech od odeslání platby vědět. Napište nám v Samoboluze přes kontaktní formulář, e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám zavolejte na tel. 478 575 555. Dáme to do pořádku.
Společně s vyúčtováním posíláme i předpis záloh pro další období. Jejich výše závisí na Vaší spotřebě a na dlouhodobém teplotním průměru. Zálohy si ale můžete sami snížit nebo zvýšit.
Váš distributor energií provádí jednou ročně odečty elektroměrů a plynoměrů. Tyto odečty nám následně do 30 dnů předá a my do 15 dnů od jejich obdržení vystavíme vyúčtování, které Vám zašleme.
Kdo je distributor a kdo dodavatel? Spousta lidí to neví, přitom je to docela zásadní otázka. Přečtěte si, jaký je mezi těmito dvěma pojmy rozdíl.
Odečty probíhají podle pravidelné trasy, kterou určuje distributor, nikoli dodavatel energií. Pokud jste měli v minulosti vyúčtování například v březnu, budete jej mít ve stejném období. Změnou dodavatele se tento postup nemění.
Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.