Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Stavy můžete uvést do žádosti o přepis, předávacího protokolu a nebo čestného prohlášení (v případě, že nejste v kontaktu s původním zákazníkem).

Stavy elektroměru nebo plynoměru jsou důležité pro původního dodavatele. Ten k těmto nahlášeným stavům uzavře fakturační období a u nového odběratele tímto stavem začíná počáteční stav.

Co se mohlo stát?

Distribuce může stavy neakceptovat z několika důvodů, např. Zadaný stav je menší než předchozí stav odečtu v systému ČEZ Distribuce, a. s.; nebo k danému termínu již existuje zadaný odečet a tím další není přijat.

Standardně přepis energie považujeme za hotový v okamžiku, kdy od nového zákazníka máme všechny potřebné dokumenty k přepisu energií. Do té doby jste stávajícím odběratelem Vy.

Dokončení přepisu vždy zákazníkům oznamujeme. Přestat platit můžete tedy až v momentě, kdy je dokončený přepis. Nemusíte se ničeho bát, pokud vznikne přeplatek díky platbám navíc, peníze Vám vrátíme.

Ano, tato událost může nastat. Při přepisu energií jde o společné úsilí původního a nového zákazníka. Pokud není uzavřená nová smlouva s novým zákazníkem, nemohou následovat některé další kroky.

Jsou samozřejmě výjimky, kdy se smlouva ukončí před přepisem energie na někoho nového. Více informací k tomuto tématu dohledáte zde.

Na základě plné moci nemusíte řešit své požadavky zvlášť s jednotlivými distributory, všechno za Vás zařídíme my. Především jde o hladký průběh při komunikaci „Smlouvy o připojení“, kterou je potřeba ukončit na straně stávajícího zákazníka a vytvořit tak novou „Smlouvu o připojení“ pro nového zákazníka

Nyní máte možnost provést přepis energií online bez nutnosti návštěvy pobočky. Přepis energií za Vás provedou naši specialisté.

I tak bude z Vaší strany nutná součinnost:

  1. Navštivte stránku „Přepis energií“.
  2. Vyberte životní událost, kterou momentálně potřebujete řešit (každou událost máme jak pro elektřinu, tak pro plyn).
  3. Po výběru získáte stručné informace o tom, co je k přepisu je potřeba, pak stačí kliknout na tlačítko „Přepsat elektřinu“ nebo „Přepsat plyn“ a spustí se průvodce formulářem.
  4. Tento online formulář vyplňte a na konci získáte všechny potřebné a hlavně vyplněné dokumenty k přepisu energií.
  5. Formuláře pak stačí již jen vytisknout, podepsat a jakoukoliv cestou k nám doručit (naskenované e-mailem, poštou).

Sdílení účtu zákazníka je možnost jak sdílet své energie s kýmkoliv komu dáte své svolení. Jednoduše se dá říct, že vy nebo kdokoliv jiný může spravovat energie mnoha lidí i firem. A to vše pod jedním přístup do Samoobsluhy.

Příklad vidíte na obrázku níže, kde má uživatel v horním menu možnost přepnout do správy jiného zákazníka a ovládat tak jeho účet, zařídit za něj změny nebo zkontrolovat platby a vyúčtování.

Jak aktivovat sdílenou osobu?

V prvé řadě je třeba říct, že o povolení sdílené osoby musí vždy požádat majitel daného odběrného místa a to pomocí svého přístupu do zákaznické samoobsluhy.
Po přihlášení stačí vyhledat online formulář „Změna sdílení účtu“, kde žadatel vyplní potřebná pole, vloží vyplněnou a podepsanou plnou moc (její vzor je k dispozici ke stažení přímo ve formuláři) a vyplněný formulář odešle.

Kolegové po zpracování žádosti a vytvoření sdílené osoby zašlou pokyny k registraci účtu. Sdílená osoba nemusí být zákazníkem společnosti Centropolu. O svolení přístupu žádá majitel/zákazník pro koho potřebuje.

V případě, že naleznete nesrovnalost na naší smlouvě, kontaktujte prosím naši zákaznickou linku 478 575 555 nebo napište na naši e-mailovou adresu obchod@centropol.cz, kde Vám rádi dokumenty opravíme a pošleme znovu k podpisu.

Pro jednodušší vyřízení si prosím k ruce připravte některý z dokumentů od stávajícího dodavatele, které nám pomohou správně vyřídit přechod k Centropolu:

  1. Faktura (vyúčtování) za elektřinu nebo plyn
  2. Smlouva se současným dodavatelem elektřiny nebo plynu
  3. Dodatek ke smlouvě se současným dodavatelem elektřiny nebo plynu

Délka procesu změny dodavatele se vždy odvíjí od podmínek Vaší smlouvy u současného dodavatele.

  1. V případě, že máte aktuálně smlouvu na dobu neurčitou, bude se Vás s největší pravděpodobností týkat tříměsíční výpovědní lhůta.
  2. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, vždy je nutné dodržet stávající závazek.

I to se může stát. Někdy se registrace nepodaří hned z několika důvodů. V takovém případě pošleme e-mail, kde informujeme o následujícím postupu. Pojďme si některé příklady uvést:

  • Nejčastější příčinou je to, že nemáme v evidenci e-mail, ke kterému dohledáme zákazníka. V takovém případě musíme aktualizovat údaje a to provádíme většinou po telefonní identifikaci.
  • Další možnou příčinou může být zcela chybějící zákazníka karta. Jste novým zákazníkem? Dejte nám vědět přes kontaktní formulář nebo sepište online smlouvu.

Registrace je úplně snadná. Stačí vyplnit do registračního formuláře své jméno, příjmení, e-mail a telefonní číslo. Potom už jen kliknete na tlačítko registrovat a můžete začít Samoobsluhu používat.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.