Vážení zákazníci, v době od 23.12. 2024.- 31.12.2024 vás na zákaznické lince obsloužíme v době od 8:00-16:30. Děkujeme za pochopení a přejeme klidné svátky.

×
Vyhledat na webu
Zavřít

Odečet spotřeby odhadem – co to znamená a jak postupovat

Distributor provádí obvykle jednou ročně fyzický odečet na vašem odběrném místě. Na základě tohoto odečtu vystavujeme vyúčtování. Pokud zaměstnanec distributora neprovede fyzický odečet, obdržíte e-mail nebo SMS s výzvou k samoodečtu (nahlášení stavu elektroměru).

Pokud samoodečet na žádost distributora neprovedete, distributor odhadne vaši spotřebu pomocí tzv. typových diagramů (TDD). Tyto diagramy vychází ze vzorových modelů spotřeby různých typů odběratelů a běžně se používají, když přesný odečet chybí. Spotřebu domácností s podobným profilem distributor započte do vašeho vyúčtování.

Typové diagramy také zohledňují sezónní odchylky, například vyšší spotřebu v zimě. Méně obvyklé změny, jako když byla domácnost nějaký čas neobývaná nebo výrazně snížena teplota topení, však mohou způsobit, že odhad nebude přesně odpovídat skutečné spotřebě.

Jak zjistíte, že byl odečet proveden odhadem?

V části B vašeho vyúčtování v Přehledu vyúčtované spotřeby najdete uvedený způsob provedení odečtu.

Co dělat, pokud odhad spotřeby nesouhlasí s vaší skutečnou spotřebou?

Pokud nesouhlasíte s odhadem spotřeby, můžete vyřešit požadavek jednoduše online pomocí formuláře „Reklamace a stížnosti“ v samoobsluze.