Jak probíhá vyúčtování pro podnikatele?
Každé Vaše odběrné místo má zpravidla jednou za rok řádné vyúčtování. Vystavujeme ho na základě odečtů, které nám poskytuje Váš distributor dle regionu, kde se Vaše odběrné místo nachází.
Důležitou součástí ročního vyúčtování je Platební kalendář, který slouží také jako daňový doklad, kde najdete rozpis záloh na následující období. Každý Platební kalendář má evidenční číslo daňového dokladu, které naleznete v záhlaví. Můžete jej najít také v online samoobsluze.
Na Vaši žádost Vám vystavíme Mimořádné vyúčtování na základě samoodečtu. Tento samoodečet zároveň předáme na distribuci k zaevidování v řádném ročním vyúčtování. V průběhu roku můžete zaslat až 12 samoodečtů. Tyto i jiné odečty můžete provádět online v samoobsluze.
Instrukce k zadávání odečtů naleznete v kapitole: Samoodečty a hromadné odečty
K ukončení účetního období roku Vám můžeme vystavit Mimořádné vyúčtování k 31.12.